Kancelaria Notarialna w Tychach - zakres czynności
W zakres działalności Kancelarii Notarialnej wchodzi sporządzanie dokumentów w formie przewidzianej przez prawo. Wszystkie dokumenty, akty i umowy notarialne sporządzone przez Notariusza mają moc urzędową. Kancelaria dokonuje też m.in. uwierzytelnienia dokumentów i poświadczenia podpisów i sporządza odpisy notarialne. Rejent świadczy również różnego typu porady notarialne oraz pełne wsparcie w składaniu wniosków wieczystoksięgowych związanych z nieruchomościami (wpis do księgi wieczystej). Ogólny zakres działalności Kancelarii według kategorii prezentujemy poniżej.
Dokumenty i umowy notarialne związane z dziedziczeniem:
- testamenty (także z zapisem, z poleceniem, z zapisem windykacyjnym) – sporządzenie,
- dziedziczenie,
- wydziedziczenie,
- podział spadku, odrzucenie spadku itp.
Umowy notarialne związane z nieruchomościami:
- umowa przedwstępna związana z przeniesieniem praw do nieruchomości,
- umowa sprzedaży nieruchomości (sprzedaż mieszkania, domu, działki, lokalu o innym charakterze),
- umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu,
- umowy developerskie,
- umowa zamiany,
- umowa dożywocia,
- umowa służebności,
- umowa zniesienia współwłasności,
- umowy najmu,
- umowa użytkowania,
- ustanowienie hipoteki.
Umowy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej:
- umowy dotyczące spółek prawa handlowego, w tym zakładanie spółki,
- sprzedaż przedsiębiorstwa,
- inne.
Umowy majątkowe:
- umowy majątkowe małżeńskie (intercyzy, rozdzielność majątkowa itd.),
- umowy darowizny, w tym darowizna mieszkania.
Inne czynności notarialne:
- poświadczenie podpisu,
- poświadczenie zgodności dokumentu z oryginałem,
- pełnomocnictwa,
- spis protokołu, aneksu do umowy itd.,
- sporządzanie protestów weksli i czeków,
- na życzenie stron sporządzanie aktów notarialnych oraz ich projektów,
- przechowywanie dokumentów, pieniędzy i papierów wartościowych – depozyt notarialny,
- sporządzanie odpisów notarialnych,
- sporządzanie aktów poddania się do egzekucji,
- inne czynności zgodne z przepisami prawa.
Szczegółowe informacje na temat podejmowanych czynności uzyskać można za pośrednictwem kontaktu telefonicznego, e-mail lub osobistej wizyty w Kancelarii.